Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

Sunday, December 19, 2010

Budak 4 Tahun 3 Hari Disisi Mayat Ibu ( Sedih Giler T_T)

Budak tak bermaya di sisi mayat ibu  


ZAMANI   bertanya sesuatu seorang kanak-kanak perempuan yang ditemui    bersama mayat ibunya yang  dipercayai dibunuh   di Jalan Hua Kee, Sibu, semalam.


Mangsa dipercayai dibunuh tiga hari lalu


KUCHING: Seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun ditemui dalam keadaan letih, kelaparan dan tidak bermaya di sisi mayat ibunya yang dipercayai dibunuh tiga hari lalu di rumah sewa mereka di Jalan Hua Kee di sini, petang semalam.
  Kanak-kanak itu dikatakan tidak makan dan minum dalam tempoh berkenaan selepas ibunya yang berusia 34 tahun mati.
  Timbalan Ketua Polis Daerah Sibu, Superintendan Zamani Hamdan, berkata mayat mangsa yang juga seorang ibu tunggal ditemui tuan rumah itu yang datang untuk mengutip sewa kira-kira jam 3.30 petang semalam.

  Beliau berkata, tuan rumah itu mengesyaki sesuatu selepas panggilannya di pintu rumah beberapa kali tidak dijawab, selain terhidu bau busuk dari dalam rumah berkenaan.

  “Polis yang menerima panggilan daripada orang awam bergegas ke rumah itu dan menemui mayat mangsa yang sudah berbau di atas katil di dalam bilik rumah berkenaan.

  “Anak mangsa pula ditemui dalam keadaan lemah dan kelaparan kerana dipercayai tidak makan dan minum sejak tiga hari lalu. Ketika ditemui dia duduk lesu di sebelah mayat ibunya,” katanya ketika dihubungi petang semalam.
  Zamani berkata, hasil pemeriksaan awal pihaknya menemui kesan kecederaan di kepala mangsa dipercayai akibat tikaman benda tajam.

  Berikutan penemuan mayat wanita yang berasal dari bandar Sibu itu, polis menahan bekas suaminya di sekitar bandar Sibu kira-kira jam 4.30 petang semalam, untuk membantu siasatan kes berkenaan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

  “Anak mangsa kini menerima rawatan lanjut di Hospital Sibu dan polis masih menyiasat     untuk mengenalpasti punca wanita itu dibunuh,” katanya.

3 comments:

  1. kesian jadi mngse keadaan ;(

    ReplyDelete
  2. budak tuh kalau da besar takot jadi pedendam sebab sakit jiwe tengok mak dia mati depan mata..

    ReplyDelete
  3. kecoh cerita ni masa mula2 keluar dulu,aku budak bintulu, 3 jam dari sibu, mak dia mualaf. bukan nya ibu tunggal, tapi masih isteri org. yang membunuhnya, adalah suaminya, ketika itu mabuk balik dari kerja, dan gaduh pasal duit. lepas tu dia blah tapi dah kena tangkap la kalau tak silap aku. mana la budak ni skrg ni..bimbang juga aku dia kena bela family mak dia. mudah2an dia dibela di dalam kuarga islam....

    ReplyDelete

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks