Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

Wednesday, May 30, 2012

[ CERITA LAWAK ] KOT YE PON TAK DENGAR....

Owkeyh ni kisah benar aku ambil dari blog http://comatosewithbraindamage.blogspot.com Kak Di pinjam citer ni ya Kak Di... aku baca memang pecah perut.....layannnnn


Haisshhh, macam-macam jenis bibik yang aku dah dapat. Menduga kesabaran sungguh. Tak tau samada sepanjang ber-bibik ni aku kumpul banyak pahala or lagi banyak dosa. Cakap apa jenis bibik yang tak sampai dalam rumah aku ni.
Yang pekak. Yang sengal. Yang blur. Yang buat-buat pandai. Yang bela jin. Yang kuat mentekedarah. Semua kategori ada.

Ya Allah, kau selamatkan lah aku dari menjadi pembunuh.

Tadi pagi before pegi opis aku pesan kat bibik today takyah basuh baju sebab hari macam nak hujan, mendung je aku tengok. So, dia angguk.

Kejap tadi time masak aku tengok macam panas semacam je. Ni kalau sidai baju konfem garing. Kebetulan dia ada kat atas ambikkan baju untuk Redza gi mengaji. Aku pun sound dari bawah 'Bik, nanti bawak turun comforter saya ye?'

'Ye, Madam'

Aku pun sambung goreng sayur.
Aku ni pulak bangsa kalau tengah buat something, aku tak berapa fokus kat benda lain. Padahal aku perasan dengan ekor mata dia dah turun. Tapi aku tak kuasa nak toleh.

Mujurrrrrrrrrrrrrrrr lah aku pusing belakang.
Elok je dia nak masukkan laptop aku dalam mesin basuh!

Kusss semangat.
Menggelepar aku menjerit 'Eh, nak buat apa ni???'

'Itu tadi Madam bilang komputernya di basuh'.

Aspalelaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Seb baik aku ada kat rumah.
Kalau aku main pesan je kat dia before aku kuar gi keje tadi amacam?

Memang kau bernasib baiklah bibik.
Kalau tak, mungkin kau lah yang aku masakkan asam pedas tadi.

No comments:

Post a Comment

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks